donderdag 30 juli 2020

Bloghop mini catalogus Herfst/Winter 2020


Goedemorgen allemaal.
Vandaag staat helemaal in het teken van de mini herfst/winter catalogus 2020.
Wat zijn er weer mooie producten te koop maar ook een paar oude bekende zijn weer van de party.
Je bent hier begonnen of gekomen via het blog van mijn collega  Annette Koolmees.
Ik hoop dat zij jullie al een beetje in de herfst/wintersfeer heeft gebracht met haar creatie..

Voor deze hop heb ik gekozen om te spelen met de Pionsettia  Place suit.
In deze suit  (compleet pakket ) zit zoveel om mee te spelen..fff. moeilijke keuzes maken hoor maar uiteindelijk is het toch gelukt en ben ik gaan spelen met de Poinsettia Stempels en de passende Dies.
Om een beter beeld te krijgen van de Poinsettia heb ik eerst onderzoek gedaan op internet ..hoe ziet de bloem eruit,welke kleur etc.
Daardoor kon ik beter komen tot mijn eind resultaat omdat ik graag zo natuur getrouw de bloemen wilde maken.



Door alles te bekijken heb ik gekozen  om gebruik te maken van Poppy Parade Cardstock krijgt de bloem een  rode kleur  Maar door  daarna met  de Real Red met Merry Merlot Inkt de bloemen te bewerken krijg je een mooi dieprode kleur.


Gebruik je bv Whisper White of Shimmery dan krijg je ook een rode kleur maar niet zo'n mooie diepe tint.
Bij komend voordeel is dat je de bloem niet aan de achterkant hoeft te bewerken want die is al rood.
Voor de bladeren heb ik gekozen voor Pear Pizzaz Cardstock omdat je dit mooi naar een donkere tint kunt kleuren.
Doormiddel van een groot  penseel..nou groot veel haren bedoel ik dan (nr 12) kun je heel langzaam het blad de juiste kleur geven..Hiervoor heb ik de eerste laag dan ook met Old Olive gedaan en daarna met Mossy Meadow eoverheen..ook zo krijg je weer een mooie diepe groene kleur.Alle bloembladeren en de groene blaadjes heb ik uitgeknipt.



Toen de bloem klaar was heb ik heel voorzichtig warme wax erover gedaan hier door krijg je een mooie diepe warme kleur en je bloem ruikt heerlijk fris.





Iedereen die me kent weet dat ik gek ben van bloemen,decoratie en kadootjes maken..Dus nu ook nu heb gekozen voor een combinatie hiervan.
Doormiddel van binddraad  heb ik er steeltjes aangemaakt waaraan de bloem en de bladeren zitten.De bladeren heb ik iets rond geknipt zodat het meer lijkt op de orginele bloem..Je kunt ze nu in een potje zetten als een echt plantje of ergens op verwerken voor de feestdagen.(.Ik heb hier gekozen voor een glazen kerstbal die je kunt ophangen ) voordeel is dat ze niet verslakkeren en ook geen water nodig hebben hierdoor heb je er lekker lang plezier van!

Klik op de link en dan kom je bij mijn collega  Angelique Stempelkeukenook zij heeft weer gefreubelt met een stempelset uit de catalogus.

Fijne hop en geniet ervan ondanks dat de temperatuur iets anders zegt...denk maar even aan sneeuw.
Knuffel Yolande

1 opmerking: